Styrelse

Styrelse 2022

Jarl Åkerlund

jarlakerlund@yahoo.se

Jarl ÅkerlundCivilekonom med stort intresse för båtliv och andra utomhusaktiviteter. Var fram till 2016 anställd på en av de större bankerna valde då att trappa ner arbetslivet och att uteslutande ägna mig åt projekt och uppdrag jag verkligen vill jobba med.

Bor med fru, dotter och hund sedan mer än 20 år tillbaka i villa i Sundbyberg. Har varit med i båtklubben sedan 2008. Båtarna har blivit större och större, numera har vi en Forbina 40 Fly från 2010 som vi nyttjar en hel del från tidig vår till sen höst. Har tidigare aktivt arbetat i Askskärs- och Kolfatsgrupperna. Valdes in i styrelsen 2017 och axlade rollen som vaktchef. Med det engagemang och kamratskap som finns i i klubben och inte minst i styrelsen kände jag när frågan att bli ordförande dök upp, att det var dax att ta över klubban och fortsätta utveckla klubben i en positiv anda.

Bertil Israelsson

Vaktchef och säkerhetsansvarig
bertil.i@mail.se

Har varit medlem i båtklubben i sedan 2017 men haft båt sedan 2011 på annan plats. Flyttade till Sundbyberg 1983, har 3 vuxna barn, är sambo med Pia och bor numera i den centrala delen.

Jag har varit aktiv tränare, ledare, styrelseledamot och ordförande inom fotbollen under många år och trivs bra med föreningslivet. Har eget företag inom prepress sedan 2009.

Mikael Norinder

Hamnkapten
hamnkapten@sundbybergsbatklubb.se

Har varit medlem sedan 2007, mina båtar tenderar att bli mindre och mindre i storlek. Bor i Duvbo sedan 1999 med Jessica, 4 barn varav de tre största är utflugna. Gillar att fiska och att åka MC.

Bengt Benson

Kassör
bengt@bensons.se

Jag har bott i Sundbyberg sedan 1999. Först i Duvbo och numera i centrala Sundbyberg. Har två studerande killar som bor hos mig. Jobbonär med  egen firma inom IT med inriktning på betalsystem. Uppvuxen med båtliv och gillar att segla. Men nu är det en motorbåt, Sealine 310 Ambasador som gäller.

Utöver båt så är bland annat tennis och politik fritidsintresse.

Fredrik Juhlin

Varvsansvarig
076- 394 98 72
fredrik.juhlin68@gmail.com

Flyttade till Sundbyberg 1996. Bor i Duvbo med fru, hund och två döttrar, 21 och 19 år gamla. Är apotekare och arbetar inom läkemedelsindustrin med läkemedelsprövningar sedan många år.

Blev medlem i SBK 2020 och har en Fjord 725 SE som vi gärna tillbringar tid i, både i Mälaren och i saltsjön. SBKs fina klubbholmar besöker vi gärna.

Jag har tidigare styrelseerfarenhet från både SIK innebandy och bostadsrättsföreningen där vi tidigare bodde. Ser fram uppdraget i SBKs styrelse.

Åke Bergman

Ledamot
bakelbergman@gmail.com

Smålänning som levt i Stockholm, Täby och sedan 2017 i Sundbyberg, medlem i SBK 2018 och nu materialare i styrelsen. Jag har arbetat som miljökemist i universitetsvärlden och har fortsatt arbete där men numera med fokus på kemikalier för en hållbar framtid.

Kör mer än gärna vår Bütsfleth 1000, byggd vid Elbes utlopp i Nordsjön 1970, och som vi ägt sedan 2006. Här kopplar hustrun och jag av alldeles utmärkt när vi stävar ut mot våra destinationer i Mälaren eller saltsjön.

Anders Lennerdahl

Sekreterare

sekreterare@sundbybergsbatklubb.se

Till vardags arbetandes med Systembolagets IT leverantörer som jag tycker är både roligt och stimulerande. Jag bor numera i Bromma med min son som börjar närma sig den ålder då man flyttar hemifrån. (även om jag tycker han kan vänta tills ca 27-års åldern)
Jag har varit medlem i SBK sedan 2012 och det är min tredje vända i styrelsen. Jag har alltid tyckt det är roligt med denna typ av föreningsliv. Har haft båt sedan -92 och nu puttrar jag runt i Hjördis VI. När jag inte är på båten så sportar jag gärna och så försöker jag åka iväg på 2 volontärsuppdrag om året och då med Operation Smile som opererar barn och ungdomar med läpp och gomspalt.

Henrik Öhman

Suppleant/Miljöansvarig

henrik.o.retail@gmail.com

Bor tillsammans med fru, två barn, katt och hund i Hästhagen och har varit med i klubben sedan 2014. Det har genom åren hunnit bli många övernattningar på våra klubbholmar Askskären och Kolfatet i vår Bavaria 32.

Till vardags arbetar jag inom ICA och funderar på hur framtidens matbutiker kommer att se ut och fungera. Vid sidan av båtliv gillar jag skidåkning och matlagning!