Intresseanmälan

Intresseanmälan till Sundbybergs båtklubb

Sundbyberg båtklubb är en förenings som är öppen för alla. Du kanske har ett brinnande intresse för båtar och den marina världen men du äger ingen egen båt eller du kanske planerar att skaffa en alldeles egen båt i framtiden. Hos oss finns det numera flera olika medlemskategorier som möjliggör att du kan vara medlem hos oss men inte äga en båt.

Intresseanmälan för båtplats
Sundbybergs båtklubb är ansluten till huvudorganisationen Svenska Båtunionen. När du anmäler ditt intresse för båtplats och medlemskap i Sundbybergs båtklubb länkas du till Båtunionens administrativa system som heter BAS.

Det är viktigt att du fyller i alla uppgifter vi ber om.  Har du inte båt i dag behöver du ändock uppge vilken typ av båt du planerar att införskaffa. Eftersom vi behöver veta vilken bredd, längd och vikt båten kan komma att ha när vi planerar och därefter fördelar båtplats.

Du anmäler dig som kö- medlem, vilket är en förutsättning för att eventuellt kunna erbjudas en båtplats samt fullvärdigt medlemskap i Sundbybergs båtklubb så snart det finns en ledig passande plats vid bryggan.

Efter att du har registrerat dig, har du möjlighet att själv logga in i BAS och se din status i kön. I BAS får ni själva skapa era inloggningsuppgifter och uppdatera er sida.

Sundbybergs båtklubb har för avsikt att ta ut en årlig administrativ avgift för att stå i vår kö. Detta kommer vi att kommunicera efter vårt årsmöte 2020, via e-post och via betalningsavi. Betalar ni inte avgiften tolkar vi det som om att du inte vill stå kvar i kön, vilket innebär att vi kommer att ta bort er ansökan.

Bli medlem utan önskemål om båtplats
Vill du bli medlem i Sundbybergs båtklubb utan något önskemål om en båtplats fyller du i alla uppgifter förutom båt och anger att du endast önskar medlemskap. Du kommer då inom kort att erhålla en betalningsavi som avser denna kategori av medlemskap. Så snart denna är betald är du medlem i Sundbybergs båtklubb.

Att ha veta, när du fyller i intresseanmälan
Du accepterar e-post- fakturering. Om du inte kryssar i denna ruta i intresseanmälan, kommer du att få en vanlig faktura via posten med tillkommande faktureringsavgift, 185 kr/år.

Genom att anmälan förbinder du dig att följa Sundbybergs båtklubbs stadgar o h föreskrifter samt vår hantering av personuppgifter enligt GDPR. Mer om detta kan du läsa på sidan om medlemskap och stadgar.

Intresseanmälan