Information maj!

Hej båtvänner!

Sjösättningen fortgår och så långt har allt gått bra. Det är fortfarande en hel del båtar kvar att sjösätta. Varvsgruppen kommer att titta på möjligheten att ha ytterligare ett sjösättningstillfälle i början av juni.

Jag vill påminna om vikten av att vi hjälps åt att låsa på varvet, både dörrar och grindar. Bättre att låsa en gång för mycket!

Vill också påminna om att klistra på årets medlemsmärken i både för och akter.

Den 27: e maj kommer det finnas ytterligare tillfälle att få sin båtbotten mätt. Är någon intresserad av det så kontakta Ordföranden Jarl.

Kolfatet är nu öppnat och det var 10 båtar på plats för att utföra sedvanliga och någon osedvanlig syssla på vår klubbholme i skärgården. Sista helgen i maj är det dags att öppna Askskären även om jag vet att några har tjuvstartat lite, Bl a har bastun fått nya rör. Anmälan sker i BAS fram till den 24: e maj!

Sekreteraren